Terecht werd ik erop gewezen dat het toch al heel lang geleden was dat ik een stukje geplaatst had en mijn verweer druk druk druk, werd dan ook enigszins meewarig aangenomen.
Tenslotte als iemand die een complete verbouwing/verhuizing aan het doen zijn (en dat zijn bijna alle bloggers of aan het doen of hebben gedaan), er ook nog tijd voor hebben, waarom iemand die de hele week maar wat aanklungeld niet?? Daar zit wat in dus nu maar gauw even een stukje plaatsen.
Oke wat heb ik de hele week gedaan, gewerkt natuurlijk, een ouderavond vergeten, gewandeld heel veel gewandeld, boodschappen gedaan, gekookt, opgeruimd, gewassen, cadeautjes gekocht, verjaardag gevierd, niet bij een vriendin (die ik de laatste tijd veel te veel verwaarloos) op de koffie geweest, weegmoment gehad (0,4 eraf) en het allerbelangrijkste moment van deze week, mijn lieve M. verteld dat Sinterklaas niet bestaat.
Eigenlijk twijfelde ze nog helemaal nergens aan en geloofde ze vol overtuiging, maar het is haar de laatste week iets te vaak verteld door schoolvriendinnetjes die deze informatie toch maar moeilijk voor zich kunnen houden en daarom sloeg ook bij M. de twijfel toe.
Dus een hoop verdriet (ze gaan toch door een soort rouw proces heen.)
Gelukkig liep ze vanmorgen al weer redelijk vrolijk rond, al verteld ze wel regelmatig dat ze het niet leuk vind!!
Ach als de cadeau's maar gewoon komen dan zal het wel meevallen denk ik :-)
Maar ook ik zit met een kater gevoel, mijn laatste kindje wordt dus ook groot, nu al geen echt sinterklaas meer vieren, steeds vaker iets niet vertellen, uitgaan en uiteindelijk uit huis brrrrr.

7 reacties:

Effe Uppen zei

Oh ja, ik ken het. Niet wat betreft het sinterklaasgeloof. Want die twee van mij konden zich van het begin af aan al niet voorstellen dat hij bestond, maar wel dat groter worden he. Het blijft regelmatig sniffen.
Maar ook het groter worden heeft gelukkig weer hele mooie kanten.

Simone zei

zat al met smacht op een nieuwe blog te wachten el.

jammer volgend jaar dus lootjes trekken! en je andere kids hebben nog zo hun mond gehouden :)

The world according to El zei

ja dat wel maar ze waren ook wel erg blij dat ze eindelijk konden vertellen dat het allemaal niet waar was

Tummetje zei

En toch heb ik nog steeds het gevoel dat sinterklaas bestaat. Want de echte sinterklaas is de persoon die elk jaar weer op de tv komt met de boot. Ik blijf erbij dat DAT de echte sinterklaas is. Het gaat mij niet om de cadeautjes maar om de gezelligheid erom heen. Al die leuke en lekkere dingen (waar ik dit jaar niet aan mag komen). En nu met een klein neefje dat sinterklaas helemaal geweldig vindt en dat zwarte piet opa is, er zoveel plezier in heeft. En als je ziet hoe iemand zijn gezicht opklaart bij het krijgen van een cadeautje als hij zijn schoentje heeft gezet. Vaak zijn de cadeautjes groter dan het schoentje maar dat ligt denk ik aan de degene die het erin stopt ;-)

Smitsky zei

Dus...hij bestaat niet....hmmm

Blondie Power zei

Tering... heel mijn droom voor 5 december verpest... Nu heb ik ook een kater...

Wie koopt dan al die kado's? En waar haalt ie dan al die kleurlingen vandaan??

BadBunny zei

Hey! Een nieuw stukje! Mijn geloof in Sinterklaas was juist terug. Ach ja, hij mag ook al wel weer moven! Dag Sinterklaas! Hallo Santa Claus!!!