Iedere morgen zie ik ze zitten als ik naar mijn werk rijd op een tijdstip waarop ik nog best een uurtje wil slapen en ik weet ze zitten daar al uren want iemand heeft ze verteld dat ze dan beter bijten. Starend naar een dobber soms onder een grote paraplu soms met een lezende vrouw naast zich maar altijd kijkend naar dat drijvende dingetje en iedere dag vraag ik me dan af, waar denken ze nu aan? Denken ze aan hun (gelukkige) huwelijk? Aan hun (goed presterende) kinderen?? Aan hun (rotzak van een) baas?? Aan die promotie/degradatie die er zit aan te komen?? Of zitten ze alleen maar te hopen dat er iets bijt, wat dan ook?? Ja met zulke levensvragen hou ik me 's morgens bezig en ik wil er nu wel eens antwoord op, dus is er een visser die me dit kan vertellen?

3 reacties:

Smitsky zei

Nou! Ik dacht er ook aan toen ik de buurman van Gozert weer zag lopen met zijn hengeltje enzo. Wáár zou hij nu aan denken...Ik denk dat het met een soort van jachtinstinct heeft te maken. Ik moet en zal beet hebben zodat moeder de vrouw vanavond een flinke vis op tafel kan zetten...

Mijn dagboek zei

tijdverdrijf..............
het idee alleen al dat ik smorgens daar geen tijd voor heb. moet eerst mun wc tjen soppen.

s1m0ne zei

Kan het alleen maar zielig voor de vissen vinden, dat is wat ik denk als ik er weer één zie gaan.....