Vanmorgen tijdens een pauze van het leren zapte ik langs de zenders voor iets ontspannends.
Ik kwam terecht bij Dr.90210 over een plastische chirurgie praktijk in Beverly Hills. Ze houden zich daar, zoals een van artsen treffend stelde, bezig met het mooier maken van mooie mensen (je kunt mooier ook verwisselen door rijke). Een van de artsen was gestrikt om een week te helpen in een kliniek in Mexico om daar de armen te helpen. Terwijl zijn vrouw het heel duidelijk maakte dat ze hem deze week echt niet kon missen omdat ze gingen verhuizen van het ene kapitale pand naar het andere nog veel kapitalere pand en ze dat helemaal alleen moest regelen (met 30 verhuizers maar die tellen niet) vertelde een andere chirurg trots dat zijn outfit meer dan 4000 euro koste, zijn tas 1100 euro en zijn horloge 5000 euro en dat hij vooral vagina reconstructies deed. Ook liet deze opschepper zijn auto verzameling zien, een porche voor door de week, een mercedes voor vrijdag en het weekend toerde hij graag in zijn hummer. Goed de dokter in Mexico kreeg ondertussen 80 mensen te zien, moest daar de helft van wegsturen wegens tijd en geld gebrek en mocht dus alleen de allerzwaarste gevallen opnemen, maar niet al te zwaar want dan was de apparatuur niet afdoende. Deze arts huilde zijn (krokodile) tranen omdat er zo weinig voor handen was, je kinderen weg moest sturen die duidelijk getraumatiseerd waren wegens ernstige verminkingen maar ging na deze week weer vrolijk aan de slag met borsten, billen, vagina's, lippen en oud geworden handen en nekken. Ik heb niets tegen plastische chirurgie laat ik dat even duidelijk maken maar dit verschil is toch wel erg groot en heel triest.

3 reacties:

Smitsky zei

Of je verkoopt al die auto's? Kunnen er weer heel wat "gevalletjes' worden geholpen, denk je ook niet?

Nance zei

Nou werkelijk, heb nog nooit zo'n stelletje mietjes gezien als die dokters. Als ze nou eens iets nuttigs gingen doen naast verwende vrouwen opereren. Valt me trouwens wel op dat er geen peniscorrecties gedaan worden :-)

Mijn dagboek zei

en toch is die dokter met andere ogen naar huis toe gegaan. dat weet ik wel zeker. die armoede staat nu op zijn netvlies geschreven gr mij