Gisteren op het werk kregen we het op een gegeven moment over geluksmomenten. Wanneer heb je voor het laatst een geluksmoment ervaren. Het werd een mooi gesprek. Geluksmomenten die heb ik de laatste tijd toch regelmatig. Alle energie die ik gekregen heb levert enorm veel geluksmomenten op. Eigenlijk beleef ik iedere dag wel ergens een geluksmoment. Maar volgens mij kun je die alleen beleven als je ook dieptepunten hebt meegemaakt. En ook die heb ik gehad dit jaar. Maar samen met mijn gezin, vrienden, familie, collega's maar vooral natuurlijk Igor zijn die overwonnen en daarom ben ik nu waar ik nu ben. Is nu het hele leven een geluksmoment? Nee natuurlijk niet.De laatste weken ben ik weer enorm aan het strijden met mijn eetverslaving, de eerste kerstdag heb ik redelijk overleefd wel iets teveel gegeten maar het zijn niet die schranspartijen van vroeger geworden. Nu heb ik er nog 1 te gaan en dan ga ik morgen naar Igor om de schade te bekijken en het plan van aanpak te maken.

Ik heb altijd een hekel gehad aan januari, die lange saaie maand, maar nu verheug ik me erop. Weer even de puntjes op de i zetten, weer even keihard werken. Maar toch is het wel goed dat dit nu zo gaat, het leert me dat ik er (nog) niet ben, dat ik altijd alert zal moeten zijn en dat ik Igor nog heel hard nodig heb. Maar dat besef over mezelf levert toch ook weer een geluksmoment op.


Ik wens iedereen in 2012 enorm veel geluksmomenten toe.

5 reacties:

Harold Landman zei

Hoi Elly,

Wat mooi geschren cq beschreven.

XXXjes

Harold

S zei

Met alles wat je achter de rug hebt gaat 2012 zeker ook weer succes opleveren. U go for it! Voor nu wens ik je mooie dagen, geniet ervan :-)

s1m0ne zei

Sorry, die s dat ben ik vanaf mn net nieuwe iPad......

Tamara hoffmans zei

hey elly,
mooi stukje van je!
ik heb ook altijd een hekel aan die dagen,
al dat eten enz,
maar het komt allemaal wel weer goed,
hou vol elly, geef de moed niet op!
op mijn steun kan je altijd rekenen.

liefs en een warme knuffel
tamara hoffmans

Anoniem zei

Hahahaha,Wat zo'n opmerking van mij al niet kan brengen.

Ik hoop dat iedereen zijn eigen geluksmomenten herkend in 2012.
Want herkennen en erkennen daar is nog niet iedereen handig in.

xxxx Zustertjen