Nu eens even niet over vakantieplannen maar gewoon over moeders. Zelf krijg ik regelmatig te horen dat ik een laconieke moeder ben. Ik vind het inderdaad goed dat de meiden lekker uitgaan en meestal mogen ze zelf beslissen hoe laat ze thuis komen en meestal slaap ik dan ook gewoon (meestal!!) Maar er zijn wel regels, ze moeten het vervoer goed geregeld hebben, ze mogen op de fiets maar dan wel met tenminste 4 mensen en ze moeten natuurlijk even melden als ze thuis zijn. Dat klinkt allemaal heel relaxed, ze mogen veel ze zijn maar 1 keer jong en je jeugd heb je maar 1 keer hoe hard je ook probeert dit later nog een keer over te doen maar eigenlijk diep van binnen ben ik niet zo relaxed. Als dochter 3 een keer 5 minuten te laat thuis is hang ik al met iets van paniek in mijn stem aan de telefoon bij Nance, weet die ook niet waar ze is dan weet ik zeker dat ze ontvoerd, verdronken of verongelukt is en slaat de paniek echt toe. Komt ze dan binnen gehuppeld terwijl ik net 20 telefoontjes heb gepleegd sluit ik haar niet in mijn armen maar ben boos, ontzettend boos. Maar het overkomt niet alleen haar omdat ze de jongste is, gisteravond nog een sms gestuurd naar dochter 1 in Renesse dat ze maar niet de zee in moet gaan omdat de stroming heel gevaarlijk is de laatste dagen waarop ik natuurlijk vanmorgen een telefoontje krijg waarin ze verteld dat ze toch echt even lekker gaat zwemmen in zee, gelijk heeft ze maar ik zit hier met hartkloppingen. Dochter 2 zit in France en sms-te vrolijk aan haar moeder dat ze heel aangekomen is, het heel erg leuk heeft maar dat ze niet kan sms-en omdat ze daar geen bereik heeft dus dat ik niets hoef te verwachten. Deze dochter heb ik even fijntjes een bericht gestuurd dat ze iedere dag best 1 keer van het terrein af kan lopen om haar moeder even gerust te stellen en dat doet ze nu, midden in de nacht, of dat zo'n geruststelling is.
Als je het over moeders hebt krijg je het automatisch over Mevr. Smit die deze week haar frustraties in een tv programma heeft gespuit. Slim?? nee waarschijnlijk niet, eigenlijk heeft ze Jan gecastreerd door hem te overrulen en toch dit interview te doen. Logisch?? ja dat wel ze is en blijft zijn moeder en verdedigt haar jongen als een leeuwin en dat waardeer ik dan wel weer.
Kreeg net een complimentje van mijn voegers dat ze zo verwend zijn hier, kijk en dat heb ik dan weer van mijn moeder geleerd, die zei altijd "die mensen zijn voor je bezig daar mag je ze wel voor belonen". Dus is er altijd iets lekkers bij de lunch en staat er constant koffie, thee, fris en ijs klaar. Dat compliment doet mijn moederhart wel goed.

1 reacties:

Blondie Power zei

Of moeke Smit idd een slimme zet gemaakt heeft hiermee, geen idee. Maar anderszijds, als Miss Beauty wel het huis geplunderd heeft, dan snap ik dat leeuwinnen gedrag idd wel.

Godzijdank zijn die van mij nog niet in de stapfase, maar die van mij mogen ook veel. Maar er zijn wel regels en ook grenzen.

En die bouwvakkers bij je.. Aandacht doet een mens goed.. en idd ze ploeteren ook voor je aan die hut..

Wie zaait, zal oogsten..