Vandaag zou mijn vader 80 jaar geworden zijn, het is toch een dag dat je daar even bij stil staat.
Toen mijn vader nog leefde gingen we altijd (nou ja altijd, de laatste jaren) naar de Voorst, lekker op het terras hangen met z'n allen, de kinderen mochten zoveel ijsjes eten als ze wilden, er werd een potje gemidgetgolft (zal wel niet goed geschreven zijn, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel) en 's avonds met z'n allen eten. Het was altijd een feestelijke dag, waar we allemaal bij elkaar waren. Dat is nu niet meer zo, we zijn allemaal druk met onze eigen gezinnen en onze eigen bezigheden, maar toch was het altijd wel verrekte leuk.
Gisteren werd ik verrast met een prachtig schilderij, gemaakt door de overbuurvrouw van mijn vader. Het tafereeltje van mijn vaders rouwkaart (door ons uitgezocht omdat het zo bij hem paste) met daarop de tekst, zijn geboorte datum en sterfdatum daarop geschilderd en een briefje erbij waarop het volgende staat: Voor Elly, Deze aquarel heb ik (naam) getekend in de overtuiging, een vader en opa, en voor mij, een overgetelijke buurman, levendig te houden in herinnering.
Ik geef hem graag aan jou Elly (mede ook door je sukses in je proces van afslanken). Ik hoop dat je er een plaatsje voor hebt! Met liefde en dank aan jou gegeven. Ondertekend
Dit maakt de verjaardag van mijn vader dit jaar toch heel speciaal, heel erg bedankt hiervoor!!!
(Het schilderij heeft al een prominent plaatsje in mijn huiskamer)

5 reacties:

Smitsky zei

Fijn he, dat een overbuurvrouw op deze manier jullie vader herdenkt.

Een man om nooit te vergeten...

Effe Uppen zei

Wat een geweldig cadeau en dat van een overbuurvrouw. Fantastisch. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel veel waarde voor je heeft.

MissNonsens zei

Dit is echt iets van enorme waarde!

elbakero zei

Ongelooflijk dat zo iemand dat doet. Zeer mooi

Anoniem zei

toffe buurvrouw heb jij, je vader was een hele speciale man dat ie zo een indruk op mensen heeft achtergelaten!