Vandaag vertelde ik mijn zus dat ik mijn kinderen nog nooit mee heb genomen naar een dierentuin, dit uit principe, ik ben er erg op tegen om dieren op te sluiten, vind het absoluut niet natuurlijk. Iedere dag dat ik ons konijntje eten geef en het weer laat het niet toe dat hij vrij rond kan springen voel ik me vreselijk. Kijk ik begrijp best dat er fokprogramma's zijn voor bijna uitgestorven dieren, dat is ook dankzij ons nodig en is jammer genoeg niet anders. Maar als ik die andere dieren zie zitten, vreselijk en dan krijg je dus Bokito toestanden, dieren raken opgefokt kunnen hun energie niet op een natuurlijke manier kwijt en worden agressief of ziek. Mensen trouwens ook, kijk maar eens wat er gebeurt in "de gouden kooi" met menselijk gedrag heeft dat niets meer te maken, maar beknot mensen de vrijheid en hun gedrag wordt beestachtig. Dus stop ermee om met vastgebonden dieren op de foto te gaan, ze vinden het echt niet leuk. Het wordt tijd dat er iemand opgevreten wordt door zo'n beer of aap dan houdt het wel op. Geef dieren in de dierentuin dezelfde rechten als huisdieren die mogen ook lekker vrij buiten lopen en af en toe een muisje of kikker vangen.

2 reacties:

Smitsky zei

Ja, het is helaas zo, dat de mens graag het dier in het echt wil zien. Dus met zijn allen naar de dierentuin...nee, is aan mij ook niet besteed. Ze zullen ze daar heus wel goed verzorgen, maar het "hoort" niet he?

Heb een keer een programma gezien van die "dansende beren", als je weet hoe ze dit leren. Daar kan ik nou echt om janken...

Anoniem zei

diep blog el, ik gun de beesies ook hun vrijheid. mijn katten laat ik liever ook los maar ik wil ze geen autoongeluk aan doen dus hebben ze lekker op het balkon de ruimte om te snuffen. Nu is dat natuurlijk ook een ras die buiten niet zou overleven zonder baasje.

Dierentuin ik ben er 2x geweest denk ik met moeders ik moet zeggen dat ik het geweldig vind om de beesies te zien in het echt. de laatste keer is 10 jaar geleden de volgende keer wordt het in het wil in afrika dat lijkt me pas echt gaaf!

Als ik ze de vrijheid zou kunnen geven zou ik het direct doen help je mee hihihi ;p