Zaterdag 21 januari 1995 overleed mijn moeder op 64 jarige leeftijd. Het is vandaag dus 14 jaar geleden en ik mis haar nog iedere dag. Ze was een echte moeder, een oplosser. Had je een probleem of kwam je ergens niet meer uit dan was ze er. Iedere dag kwam ik bij haar en ze heeft mij (ons) vreselijk verwend. Op haar kleinkinderen was ze zo mogelijk nog gekker en ook die verwende ze schromelijk. Ik vind het nog altijd erg dat ze de jongste kleinkinderen nooit heeft leren kennen en zij haar want ze was een vrouw die vol humor zat. Niets was te dol als je bij Oma kwam, alles kon en alles mocht. Hoorden wij nog wel een nee de kleinkinderen echt nooit. Ik zou er wat voor geven als ik gewoon nog eens even met haar kon kletsen, god ik mis haar.

3 reacties:

Smitsky zei

Je lijkt op je moeder, dus.

Hééél veel sterkte, Elly!

Moet er niet aan denken om mijn moeder te moeten missen... Wordt me koud om het hart..

Blondie Power zei

Als ik lees wat jij schrijft, dan vind ik ook dat je op haar lijkt..

Ik wou dat ik het voor je veranderen kon.. al was het maar ff voor een half uurtje ofzo..

Mijn dagboek zei

naar maten je ouder word .. word het gemis steeds groter. ik wens je sterkte meid . gr mij