Vorig jaar is mijn vader overleden, het is een jaar geleden en toch hoor ik nog heel vaak zijnvoetstappen achter het huis, dan denk ik zijn klompen weer te horen.

Mijn vader was een man met zin in het leven, ontzettend veel gevoel voor humor en mijn vader heeft mij de meest belangrijke les in het leven gegeven nl. kijk tegen niemand op want jij bent net zo goed, maar kijk ook op niemand neer want ook zij zijn net zo goed als jij. En zo leefde mijn vader ook, hij kon niemand zijn naam onthouden en hij noemde alle mannen dan ook Jan of Dokter. Bij een familie hier in Tollebeek deed mijn vader de tuin en op een dag kwam daar Minister Wiegel (bleek een vriend van de familie) en mijn vader heeft zeer genoegelijk met hem gekeuveld en heeft hem ook de hele tijd Jan genoemd.

Soms worden Nancy en ik aangesproken in winkels waar we met hem kwamen, dan zeggen ze dat we hem toch wel heel erg moeten missen omdat hij altijd zo aardig was en ze zo met hem konden lachen. Nu is het zo dat we hem vreselijk missen maar niet om die redenen, hij was stond ook altijd klaar voor ons, oppas nodig? Hij kwam. Eens heb ik hem midden in de nacht gebeld, ik was vreselijk in paniek en binnen 5 minuten was hij hier, broek aan maar knoop nog los en pyama jas nog aan. Hij heeft toen hier de hele nacht op de bank gezeten bij mij en mijn hand vast gehouden.

Op de kinderen was hij stapelgek, al had hij soms ook wat moeite om hun namen te onthouden :-). Zondags ging B. met de kinderen naar Papa en dan konden ze het huis afbreken dat maakte hem niets uit, als ze maar lol hadden.

Mijn vader keek elke dag GTST en alle quizen die er bestaan en dan zat hij achterover in de stoel zich met alle kandidaten te bemoeien (en niet altijd even aardig en niet altijd even netjes)

We hebben een moeilijk jaar gehad, maar ik denk dat Papa heel blij zal zijn dat we elkaar als broers en zussen niet uit het oog verloren zijn.

6 reacties:

Smitsky zei

En zo zie je maar dat de eigenschappen van papa nooit verloren zullen gaan, omdat ze terug te vinden zijn in jullie..

En...fijn he dat je als familie zo dicht bij elkaar staat..

xxx

Blondie Power zei

ik heb er geen woorden voor El...
prachtig stukje heb je geschreven..

Simone zei

ontzettend mooi EL! en ik weet zeker dat hij trots is :)

elbakero zei

Dat moet een goede vader zijn geweest. Jammer dat ik zo'n man nooit gekend hebt.

We leven met jullie mee! Sterkte vandaag.

MissNonsens zei

Hwy El,

Wat een herkenbaar verhaal heb je geschreven.
Jemig, het is al een jaar geleden, wat gaat de tijd snel. Goed dat jullie elkaar als familie ook niet uit het oog verliezen hoor!
Veel sterkte want het is waarschijnlijk een dag met nog meer herinneringen dan een normale dag.

Effe Uppen zei

Wat een geluk dat je familie je zo na staat en dat jullie je geluk, maar dus ook verdriet zo kunnen delen.