Vandaag mag er in Nederland weer gestemd worden. Nu hebben we in dit land een groot goed en dat is "Vrijheid van Meningsuiting" en daar hoort Stemmen ook bij. Nu zijn er in dit land ook mensen die dit zo gewoon vinden dat ze niet gaan stemmen. Dat snap ik niet, dit (voor) recht moet je koesteren. Zijn we met z'n allen nou zo blasé geworden dat het ons niet meer boeit dat we in een vrij land wonen? Vroeger was er een kreet "laat je stem niet verloren gaan" en daar sta ik volledig achter. Ik weet toch niet waar ik op moet stemmen hoor je ook veel, stem dan op de partij die het dichtst bij je ligt, helemaal eens wordt je het toch niet met alles, of stem desnoods blanco, maar stem wel.

3 reacties:

Effe Uppen zei

Hear, hear. Helemaal mee eens. :-)

Smitsky zei

Tuurlijk gaan we stemmen. Ik mag voor AJ want die heeft geen tijd. Zal zo nog even bellen of ie het wel zeker weet, hihihi.

;-)

Blondie Power zei

Nou ik doe het dit jaar voor het eerst voor M. Altijd zegt ie; "ik weet niet op wie" of "oké ik ga wel", maar uiteindelijk niet gaan hé.. Hij wist het nog niet gisteravond. Dus heb ik voor hem hetzelfde gestemd waar ik ook op gestemd heb. Ik heb het hem wel gevraagd of die het goed vond of dat ik anders blanco voor hem moest stemmen. Maar hij vond het wel prima (ik had niets anders verwacht, het rukt hem niet), dus voor het eerst heeft 'mijn' favo- partij twee Blondie stemmen!!