Wanneer ik mijn dochters iets vraag te doen, begin ik de zin altijd met "wil je" soms werkt dat, soms (lees meestal) niet. Nummer 2 springt meestal gelijk in de benen en doet wat ik vraag en is er vanaf, maar nummer 1 en 3 zijn daar iets moeilijker in. Eerst krijg ik te horen "ja zo". Dan wanneer ik het weer vraag "jaaaa straks" en als ze er echt geen zin in hebben "mens ik doe het zo, ben nog even bezig"(is favoriete antwoord van nr. 1 en ze is dan altijd aan het msn-en, nooit bezig met haar huiswerk ;-)) Vanmorgen heb ik het eens anders aangepakt, gewoon gezegd "heey gooi dit even weg" en ik moet zeggen ze deed het gelijk, zou dat nu de manier zijn?? Als ik eerlijk ben, ben ik ook beter in orders geven dan vragen dus voortaan maar zo.
Voor ieder die het interesseert, was weer lekker afgevallen (2,4 kg) en ik was heel blij dat collega C. nu eindelijk ook gekomen is, SUCCES!!!

3 reacties:

Mijn dagboek zei

meiden ...el dat is leeftijd hoor. als zij wat vragen aan ons moeten we springen hun niet. kan straks wel ..

MAAR GAAF HOOR DIE KILO S BEN JE WEER KWIJT HOU VOL JE KAN HET . GR MIJ

Smitsky zei

Yes! Weer 2,4 kg eraf!

Mijn meiden luisteren heel goed naar me..nadat ik een vingertje ophef en een grote brul heb gegeven ;)

Anoniem zei

En omdat kind no. 2 altijd zo snel reageert, weet je dat ze niet zoveel zal maken als kind no. 1 dus straf je haar net zo snel omdat ze eventjes wil doorlezen, als dat je kind no. 1 straft voor een hele avond ruzie