Gisteren wilde ik op de fiets naar mijn werk toen oudste dochter enigszins voorzichtig vertelde dat de fiets "weg"was. Hoezo weg?? Waarheen?? Nou toen ze met een groep vriendinnen uit de bus kwam die haar weer veilig uit de kroeg bracht waren alle fietsen op het plein vernield en die van haar spoorloos. Had je hem op slot? Tuurlijk mam. Waar is het sleuteltje dan?? Ook kwijt. En toen kreeg ik toch een lichtelijke hysterische woedeaanval die zijn weerga niet kent. Mijn fiets, mijn mooie rode Azor waar ik zo blij mee was toen ik hem nieuw had gekocht een aantal jaar geleden. Haar eigen fiets was al gejat een paar weken terug op dezelfde plaats op dezelfde tijd en nu die van mij! Nog door Eóord gereden en schrokken van de ravage bij het station. Moet dat nu? Stoer is het niet, eerder zielig en als je niet tegen drank kunt drink dan niet en laat mijn fiets staan!!!

3 reacties:

Blondie Power zei

ik ken nog wel iemand die een fiets heeft...

Mijn dagboek zei

kijk effe bij de emelwerda college en de zuiderzeecollege meestal kom je daar je eigen fiets weer tegen.
gr mij

Smitsky zei

Oei.. ik hoop nooit zo'n "aanval" van je mee te maken ;)