Iedere zondagavond zit mijn eega klaar voor zijn favoriete programma, studio sport! Al sinds we samen zijn kijkt hij hierna en ik laat hem maar en vertrek meestal met een van mijn dochters naar boven om in bed een lekker ander programma te kijken, of lees een boek en hoor in de verte gemopper over het feit dat de gesprekken tussen de wedstrijden veel te lang duren. Het is dus duidelijk voor de oplettende lezer dat ik echt geen snars verstand van voetbal heb en alleen zeer fanatiek het Nederlands elftal volg met de daarbij behorende EK/WK. Maar nu worden er links en recht pools ingevuld en doe ik het best redelijk, veel beter dan mijn lief die er tot nu toe (sorry Ben) geen snars van bakt. En gisteravond op de verjaardag van zwager P. begreep ik dat de meeste van de aanwezige vrouwen het in de respectievelijke pools heel goed doen. Wat ik dus nu nooit meer wil meemaken zijn die zelfingenomen lachjes van de mannen wanneer ik een vraag stel over een bepaalde actie of beslissing van de scheidsrechter. Denk maar aan de pools heren!!!
Zelf heb ik een aantal jaren gevoetbald maar heb niet zo heel veel van de regels opgestoken, stond namelijk meestal met mijn rug naar het veld, want daar waren de jongens :-)

2 reacties:

Smitsky zei

hier nog 1 die geen verstand van voetbal heeft. Ik weet nu wel wat buitenspel is.. Ennuh, dat voetbal heb ik ook gedaan. Stond op het doel, relaxt te kijken naar de overkant..als al die meiden in een kluwen voor het doel van de tegenpartij aan het vechten waren.

(zo dat is een mond vol..)

Mijn dagboek zei

ik snap der geen reed van maar wie wint heeft zijn best gedaan . toch gr mij