Met 2 puberdochters in huis en 1 aanstaande puber denk ik regelmatig op een zeer dromerige manier aan de tijd dat B. en ik weer met z'n 2tjes zijn. Onze tijd zelf kunnen indelen en geen ruzies meer hebben met meiden die hun huiswerk niet willen maken, het belang van een goede opleiding niet inzien, die alleen denken aan uitgaan en vriendjes (nou ja eentje denkt daar in ieder geval de godsganse tijd aan) en zeker hun kamer niet willen opruimen of helpen in huis. Dames die mij een ouderwetse zeurende troela vinden en hun vader, hoewel lief, toch ook wel heel aftands wezen die waarschijnlijk nog uit de tijd van de stenen computer stamt. Maar dan huppelt dochter 2 om je heen, helemaal blij dat ze door 2 jongens is uitgenodigd om mee te gaan naar een gala party en je meteen vraagt om te helpen een mooie gala jurk te vinden en zit je op zondagavond lekker met je lief een boek te lezen (eng he) en komt dochter 1 nog even uit bed om wat lollige verhalen te vertellen die ze de avond ervoor heeft meegemaakt toen ze naar Nick en Simon is geweest en vanmorgen roept dochter 3 naar boven terwijl ze op het punt staat om door haar vader naar school gebracht te worden, MAMA ZAL IK JE NOG EEN KUS KOMEN BRENGEN??? God wat zal ik ze missen.....

3 reacties:

Nance zei

Je vergeet nog een viool spelende Bennie :-) Nee hoor ik snap je helemaal. Ook al wil je ze wel eens achter het behang plakken, zonder ze zou het wel heel stil worden.

Blondie Power zei

die van mij mogen nog wel ff respectievelijk 10 en 12 jaar in huis blijven..

oh en een vioolspelende Bennie vind ik een beetje een eng beeld op mijn netvlies.. ;-)

Mijn dagboek zei

tegen die tijd dat jouw meiden de deur uit zijn spreek ik je nader hoor. ik ben er 2 kwijt maar ik voel me net een kip zonder kuikens. vind der niks aan. je bent je ritme kwijt . van mopperen tot knuffelen. gr mij