Elly Neve afslankkampioen Noordoostpolder
TOLLEBEEK - "Ik hield erg van lekker eten'', vertelt Elly Neve uit Tollebeek. Maar al dat lekkere eten liep een beetje uit de hand. Ze kwam aan tot precies 161,8 kilo. Sinds haar bekering tot afslankclub Weight Watchers is ze meer dan vijftig kilo kwijt.
foto HANS VEENHUIS Eén jaar geleden begon ze bij de afslankclub, nu weegt ze nog 109 kilo. "Mensen van 161,8 kilo kom je zelden tegen'', vertelt haar gewichtcoach Janny Keurhorst. Elly begon tegelijk met haar zus Nancy en die is ook al heel wat kilo's kwijt. "Samen zijn we in totaal bijna 100 kilo afgevallen'', rekent Neve uit. "We gaan samen naar de sportschool en we hebben gisteren samen een nieuwe outfit gekocht'', speciaal voor woensdagavond. Dat was de avond waarop de afslankkampioen van de Noordoostpolder door haar club gehuldigd voor haar forse afvalprestatie.Onder het winkelen namen Nancy en Elly allebei een kopje koffie met een gebakje. "Dat is het mooie van dit dieet, het voelt niet als een dieet doordat je gewoon lekkere dingen kunt verdienen'', zegt gewichtsconsulent Janny Keurhorst van de afslankclub. Weight Watchers is een puntendieet waarbij je per dag een bepaald aantal punten hebt die je mag 'opeten'. Voor alles wat de afvaller eet, gaan er punten van het dagtotaal af. Er kunnen ook punten worden verdiend door beweging. Weight Watchers houdt wekelijks bijeenkomsten. Hier kunnen deelnemers ervaringen uitwisselen. De afvallers worden begeleid door een coach. Lidmaatschap is vereiste bij Weight Watchters, dat in tientallen landen in de wereld actief is.Voordat Neve op een feestje over de Weight Watchersclub in de Noordoostpolder hoorde en zich erbij aansloot, heeft ze flink gejojood. "Ik probeerde van alles, maar de kilo's kwamen er steeds weer bij.'' Montignac, een brooddieet, een appeldieet, shakes, pillen; ze probeerde alles. "Ik heb zelfs vier weken in het ziekenhuis aan het astronautenvoedsel gelegen.''Neve beseft dat ze door haar bekering voor de rest van haar leven aan Weight Watchers vastzit. Als ze op gewicht is, hoeft ze nog maar één avond in de maand naar de club. "Als ik definitief zou stoppen, zouden de kilo's er zo weer aanvliegen. Nu heb ik een stok achter de deur.'' Op gewicht is ze volgens zichzelf nog niet. "Stiekem droom ik ervan om 70 kilo te wegen. Maar dat durf ik nog bijna niet hardop te zeggen.'' Ze voelt zich evenwel al heel goed met de meer dan vijftig kilo's kwijt is. "Ik sleepte eigenlijk continue een enorme zak vol aardappels mee. Soms zie ik mijn dochter, die vijftig weegt. Moet je nagaan dat ik die constant meesleepte. De vijftig kilo extra hebben me heel veel energie gekost.'' 'Ik sleepte eigenlijk continue een enorme zak vol aardappels mee.

6 reacties:

Nance zei

Ja ik heb het gelezen! Het was een erg mooi stuk.

elbakero zei

Ja hoor, ook nog in de krant! Wat een leuk stukje, Elly.
Gelukkig is je innerlijk geen 30% kwijt ;-)

Akkrum_online zei

Nou dat is al met al een hele prestatie Elly!, en wat ontzettend leuk om via de digitale snelweg weer eens wat te horen van een oud tollebeker waar ik vroeger gemiddeld 99.9% van de week doorbracht (met de moulinex achterop de fiets vanwege mijn gebroken kaak). Wat me altijd bijgebleven is van die tijd dat ik met je zusje Nancy vriendin was is, dat jullie altijd mayonaise bij het eten hadden staan (dat zal nu wel afgeschaft zijn gezien de foto's). En je moeders rauwe wortels die een beetje zurig smaakten waren mijn lievelings kostje! Heel veel sterkte gewenst in deze race tegen de kilo's!!!!!

Brenda

Tummetje zei

Elly, ik ben het helemaal met elbakero eens van je innerlijk is alleen maar %ten bij gekomen. Je bent een top mens. En iedereen mag dat weten. Ben blij dat je mijn collega bent. Blijf vooral stralen!!

Smitsky zei

Wat een ontzettend leuk stukje.

Je eigen humor zit er zelfs in verwerkt (je dochter meezeulen).

Dat maakt het nog duidelijker!
Wie binnen trots op je!

Volgende feestje voor Nance??

Anoniem zei

Hey Elly wat een prachtige blog...
Ik vind het geweldig dat je dit is gelukt, echt waar, ga even verder op jou site neuzen...

Groetjes Karin Ras